Nog twee weken tot vertrek - Reisverslag uit Breda, Nederland van Anouk Buise - WaarBenJij.nu Nog twee weken tot vertrek - Reisverslag uit Breda, Nederland van Anouk Buise - WaarBenJij.nu

Nog twee weken tot vertrek

Door: Anouk Buise

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 Mei 2012 | Nederland, Breda

Lieve allemaal!

Het is alweer bijna zover, over 2 weken, op 21 mei om precies te zijn, stap ik op het vliegtuig naar Cuba voor mijn grootste en spannendste reis tot nu toe. Ik ga voor 2 maanden het land uit om het Caraïbische eiland Cuba en het vaste land van Centraal Amerika te gaan ontdekken.

Allereerst ga 3 weken met de NHTV op studiereis naar Cuba waar wij eerst 5 dagen een taalcursus Spaans zullen gaan volgen in Havana. Vervolgens gaan wij op rondreis over het eiland waar iedere student ongeveer een dag de leiding over de reis op zich gaat nemen. Ik zal aan het einde van de reis 1.5 de groep op sleeptouw nemen. Ik zal die 1.5 vanuit Cayo Guillermo naar Santa Clara gaan om daar op verschillende plaatsten stil te staan bij de Cubaanse Revolutionair Che Guevara die in Santa Clara de beslissende strijd heeft geleverd voor de Cubaanse Revolutie.

Op 9 juni is onze Cuba trip ten einde en op 10 juni vlieg ik samen met verschillende klasgenoten naar Cancun in Mexico. 6 weken later, op 18 juli vlieg ik van Panama City naar Havana om op 19 juli terug naar Nederland te vliegen.

Ik heb er ontzettend veel zin in, maar ik vind het toch ook wel heel spannend en een beetje eng om 2 maanden van huis te zijn. Wat ik nog het moeilijkste vind is om 2 maanden lang weg te zijn bij Nick. Ik ben bang dat me dat toch heel erg zwaar zal vallen, maar daar zal ik toch even door heen moeten.

Ik zal proberen via deze weg jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden, maar we gaan zien wat de internet mogelijkheden zijn.

Alvast veel leesplezier voor de komende maanden en voor wie ik niet meer zie voor de 21e, tot over 2.5 maand.

Liefs, Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 12 Jan. 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 13702

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Backpacken in Cuba en Centraal America

06 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Studiereis Nepal

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Studiereis Peru

Landen bezocht: